Een schadegeval is nooit leuk. Je wil het liefst zo goed en zo vlug mogelijk afhandelen. In deze schadezone reiken we je alle info en middelen aan om dat mogelijk te maken.
Wat te doen bij schade?
- Breng je makelaar en verzekeringsmaatschappij op de hoogte. Tijdens de kantooruren kan je het personeel van Group Fidura bereiken op het nummer +32 52 411 711. Na de kantooruren kan op ditzelfde nummer terecht bij onze permanentiedienst die je persoonlijk te woord zal staan. Daarnaast kan je ook terecht bij de verzekeringsmaatschappij waarbij je polis loopt, via de noodnummers die je hier kan vinden.
- Voor je een schadegeval meldt, neem je best een aantal documenten bij de hand: foto’s van de schade, een bestek, ingebrekestelling of een attest van klachtneerlegging.
Doe je aangifte online
Geen afspraak meer nodig om je schadegeval te melden. Gebruik deze webformulieren om je schadegeval aan te geven.
Onze tips voor specifieke schadegevallen
- Aanrijding
Na een aanrijding vul je samen met de andere betrokken partij het Europees Aanrijdingsformulier (EAF) in. Dit moet je steeds bij hebben in je wagen.
Download hier een blanco pdf-versie van het EAF.
Lees deze tips om het Europees Aanrijdingsformulier correct in te vullen.
- Glasbreuk
In geval van glasschade aan je wagen neem je best contact op met Carglass. Met een verzekering kan je de schade meestal gratis laten herstellen. Je hoeft zelfs niet naar je verzekeraar te bellen! Aan de hand van je nummerplaat en polisnummer regelt Carglass alle administratie en de betaling met je verzekeringsmaatschappij via een derdebetalerssysteem.
- Autoschade
Maak gebruik van een door je verzekeringsmaatschappij erkende hersteller en geniet van extra voordelen in een vervelende situatie.
Lees hier welke voordelen dat zijn.
- Kwetsuren
Liep je lichamelijke schade op? Ga dan langs bij je arts en vraag een medisch attest aan. Als je in een arbeidsovereenkomst hebt, moet je ook onmiddellijk je werkgever verwittigen. Daarna bezorg je de attesten van je arts, je apotheker en/of de vaststelling van het ziekenhuis aan je verzekeraar. Tot slot vraag je ook de afrekening van de mutualiteit op.
- Hospitalisatie
De snelste manier om een ziekenhuisopname aan te geven is via www.medi-assistance.be . Voor wie een hospitalisatieverzekering van DKV is het afgeven van de Medi-Card in het ziekenhuis voldoende.
Neem contact op met het schadeteam
Ons schadeteam staat klaar om je te ondersteunen bij schadegevallen.